Porsche Tapiro Μια εντυπωσιακή δημιουργία από τα πρώτα χρόνια της Ital Design και του Giorgetto Giugiaro, η οποία όμως είχε το πιο άδοξο τέλος.

 
Porsche Tapiro

Μια εντυπωσιακή δημιουργία από τα πρώτα χρόνια της Ital Design και του Giorgetto Giugiaro, η οποία όμως είχε το πιο άδοξο τέλος. 

Η Porsche Tapiro ήταν το τέταρτο κατά σειρά δημιούργημα του Giorgetto Giugiaro και της Ital Design, της εταιρείας του μεγάλου Ιταλού σχεδιαστή που το 1970 «μετρούσε» μόλις δύο χρόνια ζωής, έχοντας ήδη προλάβει να καταπλήξει τον κόσμο της Αυτοκίνησης με αυτά που παρουσίαζε.

Ήταν πολλά αυτά που αιφνιδίασαν ευχάριστα τους επισκέπτες της διεθνούς έκθεσης του Τορίνο, όπου το αυτοκίνητο έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση: Κυρίαρχο στοιχείο οι πόρτες του, που άνοιγαν προς τα επάνω σαν τα φτερά του γλάρου (gullwing). Κι αν αυτό το είχαν ξαναδεί στο παρελθόν, αρχής γενομένης από τα εξωτικά σπορ μοντέλα της Mercedes, σίγουρα δεν είχαν αντικρύσει ξανά ανάλογη κατασκευή με τέσσερις πόρτες. Πόσο μάλλον όταν οι δύο πίσω δεν άνοιγαν για να υποδεχθούν επιβάτες, αφού το Tapiro ήταν διθέσιο, αλλά για να αποκαλύψουν το χώρο του κινητήρα!

Αυτή η ιδιαίτερα ασυνήθιστη επιλογή συνοδευόταν και από τη διπλή ονομασία του πρωτοτύπου, καθώς στη βάση του εμπρός καπό και λίγο πιο πάνω από το πολύ στενό ρύγχος μπορούσες να διαβάσεις τη λέξη Porsche γραμμένη με κεφαλαία γράμματα, ενώ ελάχιστα εκατοστά πιο πάνω έβλεπες να δεσπόζει ολοκάθαρο το λογότυπο της Volkswagen. Γιατί άραγε συνέβαινε αυτό;

Folded paper…

H εξήγηση ήταν απλή: To πρωτοποριακό για την εποχή του σχήμα «διπλωμένο χαρτί» ήταν η απάντηση του Giugiaro στην αμφιλεγόμενη σχεδίαση της Porsche 914/6, που δημιουργήθηκε το 1969 σε συνεργασία με τη Volkswagen, με στόχο να καθιερωθεί στην αγορά ως το φθηνότερο roadster της γερμανικής εταιρείας. Όπως είναι ευρέως γνωστό σήμερα, αυτή η φιλόδοξη κίνηση δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και η παραγωγή της 914 σταμάτησε το 1976, αριθμώντας συνολικά 118.978 μονάδες. Το πάτωμα αυτής της συνεργασίας των δύο εταιρειών χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την Tapiro, καθώς και ο μεγαλύτερος σε αριθμό κυλίνδρων κινητήρας της, αυξημένος όμως σε κυβισμό από τα 2.0 στα 2.4 λίτρα. Με αυτό το επίπεδο εξακύλινδρο μηχανικό σύνολο το πρωτότυπο απέδιδε 220 ίππους στις 7.800 στροφές ανά λεπτό, ισχύς καθόλου άσχημη για το είδος του και την εποχή του.

Η ατυχής κατάληξη

Το «διπλωμένο χαρτί» ακολούθησε τη μοίρα όλων των concepts, εντυπωσιάζοντας δια της παρουσίας του τα δύο επόμενα χρόνια σε όλες τις σημαντικές διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου ανά τον κόσμο. Στη συνέχεια, κατέληξε σε ένα Ισπανό βιομήχανο, έναντι ενός καθόλου ευκαταφρόνητου χρηματικού ποσού. Εκείνος την κινούσε για πολύ καιρό, καθώς η Tapiro ήταν σε πλήρη λειτουργία και μπορούσε να οδηγηθεί κανονικά ως αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης. Ωστόσο, η τύχη του πρωτοτύπου υπήρξε πολύ σκληρή, καθώς καταστράφηκε στη διάρκεια μιας διαδήλωσης που ξέφυγε αρκετά από τα καθιερωμένα. Βλέπετε, είχε την ατυχία να είναι το προσωπικό αυτοκίνητο του αφεντικού. Ό,τι απέμεινε από αυτό, φυλάσσεται σήμερα στις εγκαταστάσεις της Ital Design…

PORSCHE TAPIRO
Αμάξωμα: Διθέσιο coupe
Designer: Giorgetto Giugiaro
Πρώτη εμφάνιση: Τurin Motor Show 1970
Kινητήρας: Επίπεδος 6κύλινδρος τοποθετημένος στο κέντρο
Κυβισμός: 2.400 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 220 ίπποι στις 7.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Μήκος: 4.070 χλστ.
Ύψος: 1.120 χλστ.
Πλάτος: 1.770 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.460 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.380 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.460 χλστ.

Περισσότερες φωτογραφίες: 








Τυραννόσαυρος

Τυραννόσαυρος

Tyrann;osayrow. Ενημερωτικο περιοδικό ποικίλης ύλης. Όλα όσα σε ενδιαφέρουν μαζεμένα σε ένα site.

Post A Comment: