Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news
ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ  'Ο Λαογράφος του Άστεως'

Το έργο είναι βασισμένο στα βιογραφικά του Ηλία Πετρόπουλου και δημιουργήθηκε για να μνημονεύσει την πολύπλευρη, οξυδερκή και ανήσυχη προσωπικότητα ενός από τους ευφυέστερους ερευνητές της καθημερινότητας, που δεν δίστασε να κάνει τις ατυχίες του ευκαιρίες.
 
Δεν αγαπάμε τον Πετρόπουλο μόνο για τη μοναδικότητα του έργου του αλλά κυρίως για την βαθιά σοφία και την τέχνη του στο να μεταμορφώνει τα ''μικρά'' σε ''τεράστια ''...
 
«Να κάψεις το κουφάρι μου και να ρίξεις τις στάχτες στον υπόνομο. Τέτοια είναι η διαθήκη μου»
 Ηλίας Πετρόπουλος (1928-2003)
 
Σενάριο - Σκηνοθεσία: Στέβη Λύτρα
Ενδυματολογική επιμέλεια: Κρυσταλλία Λύτρα
Βοηθός σκηνογράφου/γραφιστικά: Κατερίνα Ρουχίτσα
Παίζουν: Γιώργος Παπαγεωργίου, Ανδρέας Μανούχος, Νικολέτα Κόκκορη, Μαρία Μπακάλη, Κώστας Ταταράκης, Στάθης Παπαδόπουλος, Νικόλαος Στυλiαν. Χανακούλας, Αλεξάνδρα Παγανή, Αποστόλης Λάγιος, Αντρέας Ασημακόπουλος.
Στη φωνή του Δικαστή: Κυριάκος Σάμιος
Στήριξη παράστασης: Κωνσταντίνος Σπηλιώτης
 
Πρεμιέρα Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου
🗓Και κάθε Παρασκευή του Φεβρουαρίου στις 21:00
📞 210 8237333 | Κιν: 6944830500 & 6970629431 |
🎟 Προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας εδώ->
Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news

Το νέο single των Metallica, “Screaming Suicide”

 Οι Metallica παρουσίασαν το “Screaming Suicide” απο το επερχόμενο άλμπουμ “72 Seasons”.

Το “Screaming Suicide” συνοδεύεται απο επίσημο video και αποτελεί το δεύτερο single απο το επικείμενο άλμπουμ, μετά το “Lux Æterna”.

 

Διαβάστε περισσότερα

 

Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news

 William Blake: The Little Girl Lost - The Little Girl Found 

 William Blake-The Little Girl Lost - The Little Girl Found

 

1. The Little Girl Lost
2. The Little Girl Found

Απο το "Songs of Experience" του William Blake


 

Το "Songs of Experience" είναι μια ποιητική συλλογή 28 ποιημάτων που αποτελούν το δεύτερο μέρος των Songs of Innocence and of Experience του William Blake

Τα ποιήματα εκδόθηκαν το 1794. 




Ο William Blake (1757-1827) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Άγγλους ποιητές και παράλληλα ζωγράφος, χαράκτης, εικονογράφος, μυστικιστής και οραματιστής.

Χαρακτηρίζεται συχνά ως ο «Προφήτης» της αγγλικής λογοτεχνίας και υπήρξε αναμφισβήτητα ένας από τους πλέον εκκεντρικούς και πολύπλευρους καλλιτέχνες. Αν και στην εποχή του χλευάστηκε ως παράφρων, σήμερα τιμάται ως μεγαλοφυΐα και συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μείζονες ποιητές της παγκόσμιας λογοτεχνίας.


 

Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news

 Θέατρο στο ραδιόφωνο: Δεσποινίς ετών 39 (1962) 

 Δεσποινίς ετών 39  (Ραδιοφωνική μετάδοση 1962)


Των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου

Παίζουν με τη σειρά που ακούγονται: 

Νίτσα Τσαγανέα, Χρήστος Τσαγανέας, Νάντια Χωραφά, Χρήστος Ευθυμίου, Ίλια Λιβυκού, Ευάγγελος Πρωτοπαππάς, Κώστας Παπαγεωργίου, Λιάκος Χριστογιαννόπουλος

Ραδιοφωνική διασκευή & προσαρμογή: Κώστας Παπαγεωργίου Ο Αθηναίος
Ηχοληψία: Κώστας Κοσμάς
Ραδιοσκηνοθεσία: Ιων Νταϊφάς



Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news

Όταν η Manchester United σώθηκε από ένα… σκύλο!

Γυρνάμε τον χρόνο πάνω από ένα αιώνα πίσω, για να σας αφηγηθούμε μια τρελή ιστορία που άλλαξε την τύχη της Manchester United και ουσιαστικά καθόρισε τη δημιουργία της.

 

Η Manchester United αυτή τη στιγμή που διαβάζετε αυτό το άρθρο είναι μία από τις πιο γνωστές και διαδεδομένες ποδοσφαιρικές ομάδες στον πλανήτη. Λίγοι είναι όμως αυτοί που ξέρουν πως πραγματικά άρχισαν όλα κι ακόμα πιο λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν για το περιστατικό που έσωσε την ομάδα από βέβαιη… διάλυση!

Από την ίδρυση της, η United έχει συνδεθεί με τα ονόματα τεράστιων προσωπικοτήτων όπως οι Best, Charlton, Ferguson, Rooney, Busby κλπ. Ποιο είναι όμως το όνομα που δεν αναφέρεται στην ιστορία του συλλόγου; Ο Major! Και μάλιστα αν δεν ήταν αυτός, μάλλον κανείς δεν θα ήξερε σήμερα τους προηγούμενους πέντε κυρίους. Σας παρουσιάζω λοιπόν τον Major:

 

 

Τώρα κέρδισα την προσοχή σας; Επιτέλους! Ήρθε η ώρα λοιπόν να γνωρίσουμε την ιστορία του μικρού Major, ξεκινώντας μάλιστα από την αρχή της ίδιας της Manchester United.

Η ιδέα ξεκίνησε το 1878 από μια παρέα εργατών του σιδηροδρόμου που αποφάσισε να δώσει μια αθλητική γεύση στα Σαββατιάτικα απογεύματά της, ιδρύοντας της Newton Heath L&YR (Lancashire & Yorkshire Railway). Έτσι, τα πρώτα χρόνια της ίδρυσης της, η ομάδα ερχόταν αντιμέτωπη αποκλειστικά με ομάδες άλλων εργατών των σιδηροδρόμων. Οι “Heathens” όπως ήταν γνωστοί εκείνο τον καιρό, κέρδισαν το πρώτο τους τρόπαιο το 1886, όταν και νίκησαν στον τελικό του Manchester Cup, την ομώνυμη ομάδα της πόλης, μπροστά σε 4.000 φίλους της ομάδας!

 

 

Σύντομα, οι άνθρωποι του συλλόγου συνειδητοποίησαν πως η ομάδα δεν προοριζόταν πλέον μόνο για ερασιτεχνικό επίπεδο και το 1889 έκαναν αίτηση συμμετοχής στην Football League. Έπειτα από απόρριψη του αιτήματος, αποφασίστηκε η Newton Heath LYR να συμμετάσχει στον πανεθνικό πρωτάθλημα, διοργάνωση στην οποία κατάφερε να διαπρέψει για τρία χρόνια πριν επιτέλους γίνει αποδεχτή στην Football League, το 1892.

 

Η ομάδα της Newton Heath LYR, τη σεζόν που εντάχθηκε στη First Division.

 

Πλέον τα πράγματα πήραν πιο σοβαρή τροπή. To club έγινε ανεξάρτητο σωματείο, απαλλάσσοντας το ακρωνύμιο LYR από το όνομά της καθώς δεν αποτελούσε απλή ομάδα σιδηροδρόμων, παρά το γεγονός οτι πολλοί παίχτες της δούλευαν ακόμη εκεί. Μάλιστα, ο σύλλογος αποφάσισε να διορίσει τον A.H Albut, ως τον πρώτο προπονητή στην ιστορία του!

Η πρώτη σεζόν δεν στέφθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία καθώς παρά την νίκη με 10-1 επί της Wolves, που όχι απλά ήταν πρώτη νίκη της Newton Heath, αλλά και η μεγαλύτερή της μέχρι και σήμερα (!), η ομάδα τερμάτισε τελευταία κι αναγκάστηκε να αναμετρηθεί με την πρώτη της δεύτερης κατηγορίας Small Heath (σημερινή Birmingham) για να καταφέρει να παραμείνει στην First Division. Έπειτα από νίκη της εναντίον της Small Heath, η ομάδα του Albut παρέμεινε στην κατηγορία. Την δεύτερη σεζόν η ομάδα είχε πάλι την ίδια μοίρα, με τη διαφορά πως αυτή τη φορά τερματίζοντας και πάλι τελευταία, αναγκάστηκε να παίξει με τη Liverpool που είχε τερματίσει πρώτη στη δεύτερη κατηγορία. Ήττα με σκορ 2-0 και υποβιβασμός για τους “Heathens”…

Η εντός έδρας φανέλα που χρησιμοποιούσα η ομάδα εκείνη την περίοδο.

Στο υπόλοιπο της τελευταίας δεκαετίας του 19ου αιώνα η Newton Heath καθιέρωσε τον εαυτό της ως ομάδα “της-πρώτης-πεντάδας” της δεύτερης κατηγορίας, μη καταφέρνοντας παρόλα αυτά να πάρει την άνοδο που της άξιζε. Ως έδρα είχε το “Bank Street”, ένα γήπεδο που ήταν γνωστό για την κάκιστη κατάσταση του τάπητα, που ήταν άθλιος ακόμη και για τα πρότυπα της εποχής! Αρκετές φορές αγώνες ακυρωνόντουσαν λόγω ανικανότητας του γηπέδου και κακών αθλητικών συνθηκών.

Η πρώτη σεζόν του 20ου αιώνα, εκτός από αγωνιστικά προβλήματα, έφερε και οικονομικά. Εκτός του οτι η ομάδα τερμάτισε στη δέκατη μόλις θέση της δεύτερης κατηγορίας, ο σύλλογος πλέον είχε τεράστιες οφειλές. Μέχρι τις αρχές του 1901, το συνολικό ποσό οφειλών είχε ξεπεράσει πλέον τις 2.500 λίρες, άφταστο ποσό για τα δεδομένο της εποχής. Ενώ λοιπόν ο σύλλογος φαινόταν να οδεύει σε σίγουρο αφανισμό, κάπου εκεί ήταν που ο Harry Stafford κι ο σκύλος του ανέλαβαν δράση!

Για την ιστορία, ο Harry Stafford ήταν ο επί έτη αρχηγός και κεντρικός αμυντικός της ομάδας. Νοιαζόταν για την ομάδα του όσο τίποτε άλλο στη ζωή του και πριν αρχίσει καλά καλά ακόμη η κρίση, συνήθιζε στις ημέρες αγώνα να στέλνει τον σκύλο του, Major, γύρω γύρω στους φιλάθλους με ένα καλαθάκι, για να συλλέγει «ψιλά» για οικονομική ενίσχυση. Ο Major, ράτσας «Αγίου Βερνάρδου», εκτελούσε επίσης χρέη μασκότ της ομάδας. Τον Ιανουάριο του ίδιου έτους λοιπόν, στο St. James’ Hall του Manchester, διοργανώθηκε τετραήμερο bazaar από τον Stafford, με κύριο έκθεμα τον Major, ώστε να μαζευτούν οικονομικοί πόροι για τη σωτηρία της Newton Heath.

 

Παρόλα αυτά, σα να μην έφταναν όλα τα άσχημα για τον αρχηγό των «Heathens», εκτός του οτι το bazaar στέφθηκε με περίτρανη αποτυχία, τη τελευταία ημέρα αυτού, ο σκύλος του χάθηκε! Όπως αναφέρει ο «θρύλος», περιπλανώμενος στα στενά της πόλης, ο Major περνώντας απ’έξω από τη Walker and Homfray Brewery, μάγεψε με την επιβλητική του παρουσία την κόρη του διαχειριστή της pub αυτής. Το όνομα αυτού; John Henry Davies. «Λυγίζοντας» από την αγάπη που έδειξε η κόρη του για το ζώο, έτρεξε άμεσα να μάθει ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του, έτσι ώστε να του ζητήσει κάποιο χρηματικό αντάλλαγμα και να του τον αγοράσει, ως δώρο για αυτή. Όταν τελικά ανταμώθηκαν, Davies και Stafford είχαν πολλά περισσότερα να συζητήσουν, από την αγορά ενός σκύλου. Ο δεύτερος έπεισε τον πρώτο να επενδύσει στην ομάδα, βοηθώντας έτσι σημαντικά στην κρίση του συλλόγου.

 

Ο Stafford ήταν κι αυτός ιδιοκτήτης τοπικού πανδοχείου

 

Στις 9 Ιανουαρίου του 1902, ο πρόεδρος της Newton Heath, William Healey, απευθύνθηκε στο δικαστήριο, κάνοντας λόγο πως του οφείλονταν 242 λίρες που ακόμη δε τις είχε λάβει και πως γι’αυτό δε μπορεί να βοηθήσει οικονομικά την ομάδα. Παρόλα αυτά, το αίτημά του απορρίφθηκε, με τις εφημερίδες της εποχής να κάνουν λόγω για διάλυση λόγω χρεών.

 

«Τα βλέμματα αυτή τη βδομάδα είναι στραμμένα στη Δεύτερη Κατηγορία, όπου η Newton Heath φαίνεται να είναι σε χείριστη οικονομική κατάσταση. Το δικαστήριο απέρριψε να βρεθεί μέση λύση, επομένως αν δεν εξοφληθούν οι οφειλές, δε θα μπορεί να αγωνιστεί το Σάββατο. Σύμφωνα με πηγές μας, ο σύλλογος επρόκειτο να διαλυθεί και να δημιουργηθεί νέος από τις ‘στάχτες’ του, χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί επισήμως»

– δημοσίευμα της Manchester Guardian, το πρωί της 13ης Ιανουαρίου του 1902.

Τότε ήταν που ο John Henry Davies τράβηξε τον «άσσο από το μανίκι του». Συγκαλώντας συμβούλιο στις 18 του ίδιου μήνα, καθόρισε τη τύχη του συλλόγου. Ενώ ο Stafford τοποθέτησε στο τραπέζι σχεδόν 200 λίρες, ο Davies μαζί με τρεις ακόμη μεγαλοεπιχειρηματίες συνέλεξαν πάνω από 2.000, με τα συνολικά χρέη να διαγράφονται διαπαντός! Ως αντάλλαγμα για τη βοήθειά του, ο Davies έλαβε το σκύλο ως δώρο για την κόρη του. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με φήμες, έμεινε ως μασκότ της ομάδας μέχρι το 1905.

 

O John Henry Davies (στη μέση) με την ομάδα που κατέκτησε το πρωτάθλημα το 1910/11.

 

Ο ισχυρός άνδρας έγινε και τυπικά πλέον ιδιοκτήτης του συλλόγου. Τρεις μήνες μετά, στις 24 Απριλίου του 1902, έγινε συμβούλιο ανοιχτό σε φιλάθλους, με σκοπό τη μετονομασία του συλλόγου. Έχοντας ήδη αποφασίσει πως τα χρώματα των φανελών θα είναι πλέον για πρώτη φορά κόκκινα και άσπρα, ο νεαρός φίλος της ομάδας Louis Rocca, πρότεινε το «Manchester United». Έπειτα από ορισμένες αρχικές διαφωνίες, το όνομα έμεινε κι από εκείνη τη μέρα, ξεκίνησε η ιστορία των μετέπειτα «Κόκκινων Διαβόλων».

Ο Louis Rocca αργότερα πήρε πόστο στις πωλήσεις των εισιτηρίων στην ομάδα, πριν γίνει εκτελεστικός διευθυντής του συλλόγου. Σύμφωνα με αρκετά δημοσιεύματα, είναι ο άνθρωπος που έφερε τον Matt Busby στην ομάδα. Σύντομα ο Ernest Magnall ανέλαβε ως προπονητής και ο σύλλογος μετακόμισε στο νεόκτιστο Old Trafford. Μία σπουδαία ποδοσφαιρική ομάδα είχε πλέον ιδρυθεί. Και ο πρωτομάστορας αυτής δεν ήταν άλλος, από τον μικρό Major.

 

Πηγή: ΕΥΑΠ

Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news

Οι Δρυίδες και η σχέση τους με τους αρχαίους Έλληνες

 

Οι Δρυίδες δεν ήταν απλά ιερείς, βάρβαροι ιερείς (αν και οι αρχαίοι συνήθιζαν να τους αποκαλούν «φιλοσόφους») ενός απομακρυσμένου λαού, δεν ήταν απλά μια κλειστή ομάδα ανθρώπων που μοιράζονταν μυστικά και κρυφές γνώσεις μεταξύ τους, αλλά μια ομάδα ανθρώπων διαφόρων επαγγελματικών και κοινωνικών τάξεων που έχουν μια συγκεκριμένη πρακτική και στάση ζωής. Οι πηγές μας γι’ αυτούς προέρχονται από Έλληνες και Ρωμαίους.

Μύθοι και ηρωικές ιστορίες, παραμυθένιες περιπλανήσεις στον κόσμο του φανταστικού μα και της ιστορίας, εδώ συναντάμε “ιερατικές” μορφές με ιδιαίτερα φυσιολατρικά “πιστεύω” και αντιμετώπιση του κόσμου και όλα αυτά σε έναν κόσμο που είτε βρίσκεται στην αρχαία Γαλατία (νυν Γαλλία), είτε στις Βρετανικές νήσους, είτε στην αρχαία Ιέρνη (νυν Ιρλανδία)... 

Ποιοι όμως ήταν οι Δρυίδες; Η ετυμολογία έχει να μας πει πολλά, όχι όμως όλα! Η λέξη Δρυίδης (Druid) προέρχεται από την ελληνική δρυς (=βελανιδιά). 

Η ίδια λέξη υπάρχει και σε άλλες αρχαίες γλώσσες, όπως πχ. στη σανσκριτική druma = βελανιδιά (δρυς), το ιερότερο δέντρο των Δρυίδων. Στη Γαλλική γλώσσα η ομόρριζη λέξη druiah σημαίνει “σοφός άνθρωπος”. Στην δε Περσική το πνεύμα της νύχτας ή του σκότους ονομάζεται Druh. 

Στα Ουαλικά, drud σημαίνει “αυτός που εξαγνίζει”. Γενικά, θα μπορούσε να πει κανείς ότι Δρυίδης σύμφωνα με την κελτική παράδοση σήμαινε “ο σοφός των δέντρων” ή και “σοφός της Βελανιδιάς”. Άρα, η λέξη έχει να κάνει πάντως με την σοφία και έχει ως κεντρικό σημείο αναφοράς την (ιερή) βελανιδιά.


Η φιλοσοφία του Δρυιδισμού

Οι Δρυίδες, όπως προείπαμε, δεν είναι μια κλειστή ομάδα ανθρώπων απλά, αλλά μια πρακτική, είναι τρόπος ζωής, πνευματικό μονοπάτι και φιλοσοφία. Ανάγεται στις ρίζες της Κέλτικης Θρησκείας και παραδόσεις, μα η ίδια ουδεμία σχέση έχει με,θρησκεία, καθώς δεν εμπεριέχει ή εξαρτάται από κάποιο δόγμα. Οι διδασκαλίες του Δρυιδισμού δεν μένουν μέσα στο χρόνο πάντα ίδιες, αλλά εξελίσσονται και μέσα από αυτές τις διδασκαλίες μπορούμε να βρούμε έναν ενδότερο τρόπο κατανόησης της ίδιας μας της ζωής σε σχέση με τον Κόσμο, και με την Ροή της Ζωής που κυλάει και δίνει πνοή σε ό,τι υπάρχει.


Οι Δρυίδες στην αρχαιότητα

Λίγες είναι οι γνώσεις μας για τις ρίζες του Δρυιδισμού πέρα από το ότι υπήρξε μια απόκρυφη -μυστικιστική κάστα ιερατικού χαρακτήρα της ευρύτερης κέλτικης θρησκείας. Οι Κέλτες υπηρετούσαν ως δικαστές, δάσκαλοι, θεραπευτές και μάντεις. Τα λίγα στοιχεία που ξέρουμε σχετικά με αυτούς προέρχονται από Έλληνες αρχαίους συγγραφείς (Διογένης Λαέρτιος, Στράβων, Διόδωρος Σικελός κ.ά.) και Ρωμαίους (Καίσαρας, Λουκανός κ.ά.), από αρχαία γραπτά χρονολογημένα μεταξύ 2ου αιώνα π.Χ. και 4ου αιώνα μ.Χ. 

Αν παρατηρήσει κανείς το κελτικό πάνθεο από κοντά δε θα παραβλέψει να δει τις ομοιότητες με το ελληνικό. Ένας πολύ σημαντικός Θεός ήταν ο Λούγκ, με το όνομα Σαμιλνταχάν («αυτός που κατέχει πολλά μέσα και τρόπους») επόπτευε τις τέχνες, προστάτευε τους ταξιδιώτες/τισες εν ζωήι και θανάτωι μπορεί εύκολα να παραλληλιστεί με τον Θεό Ερμή. Ο Κέλτης Ήφαιστος ήταν ο Γκοϊβνιου στην Ιρλανδία. Κυβερνήτη των θαλασσών βρίσκουμε τον Λιρ, με τα χαρακτηριστικά του δικού μας Ποσειδώνα. 

Στην θέση του πολεμοχαρή Θεού Άρη βρίσκουμε τον Όγκμα, ενώ στην θέση της Αθηνάς την Μόριγκαν. Προστάτιδα της οικογένειας και της εστίας μεταξύ άλλων ήταν η Μπρίγκιτ, σαν την αντίστοιχη ελληνική Θεά Εστία. Η ύπαρξη, όπως προαναφέρθηκε, επαφών με ανθρώπους του Αιγαίου δεν μπορεί να αποκλειστεί, καθότι σάγκες κελτικές αναφέρουν ιστορίες αποικισμού από ανθρώπους του Αιγαιακού κόσμου (Κρήτες, Μυκηναίοι). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Δρυιδισμός δεν άφησε την δική του ξεχωριστή «σφραγίδα» ή ότι δεν αποτέλεσε (και αποτελεί ακόμα) μια αξιολάτρευτη φιλοσοφία και κουλτούρα. 

Οι Δρυίδες άφησαν το στίγμα τους στην ιστορία ως ένα τάγμα σοφών ανθρώπων και αξιοσέβαστων ιερέων. Ένα λαμπερό παράδειγμα αυτού, βλέπουμε στον θρύλο του Αρθούρου, όπου ο μάγος Μέρλιν είναι πάρα πολύ πιθανό να υπήρξε Δρυίδης.


Οι Πρακτικές των Δρυίδων κατά τα αρχαία χρόνια

Ολίγα είναι τα στοιχεία, όπως επισημάνθηκε, σχετικά με τις πρακτικές του δρυιδισμού. Η εσωτερική – μυστικιστική χροιά της φιλοσοφίας τους ήταν φανερή και από το ότι τα ενδότερα μυστικά του δόγματος γίνονταν γνωστά μονάχα στους μυημένους οι οποίοι λάμβαναν το χρίσμα μετά από είκοσι χρόνια εκπαίδευσης και μελέτης. Πριν καλά – καλά αρχίσουν την εκπαίδευσή τους, ορκίζονταν να σιωπούν (βλέπε παρόμοιες πρακτικές στους πυθαγορείους) και όσα εγνώριζαν θα μεταφέρονταν προφορικά από στόμα Δρυίδη σε αυτί Δρυίδη. 

Οι Δρυίδες και η σχέση τους με τους αρχαίους Έλληνες

Οι γραπτές μαρτυρίες που μας σώθηκαν δεν προέρχονται από Δρυίδες, αφού απαγορεύονταν η γραπτή καταγραφή της γνώσης, αλλά από μελετητές και από ανθρώπους που απλά συνεκέντρωναν τα λέγονταν γι αυτούς. Λέγεται μάλιστα – όπως μας πληροφορεί ο Γάιος Ιούλιος Καίσαρ - ότι προσπαθούσαν να αποστηθίσουν μεγάλα μέρη από ποιήματα και πως θεωρούσαν απρέπεια να μεταφέρουν σε γραπτό λόγο όσα σπούδαζαν προφορικά, αν και χρησιμοποιούσαν το ελληνικό αλφάβητο για να γράψουν. 

Οι δε ιρλανδοί Δρυίδες χρησιμοποιούσαν ένα δικό τους αλφάβητο, το Όγκαμ. Όλες οι τελετές ετελούντο στα δάση όπου οι Δρυίδες λέγονταν ότι εξασκούσαν τις μαγικές τους δυνάμεις: αλλαγή του καιρού (πβ. Τελχίνες), θηριομορφισμό, ικανότητα να γίνονται αόρατοι, μαντική τέχνη. Επίσης, λέγεται γι’ αυτούς ότι χρησιμοποιώντας το «αυγό του ερπετού», δηλαδή μια σφαίρα από κρύσταλλο, μπορούσαν να εξορκίζουν θανατηφόρες κατάρες. 

Ίσως, αν εξαλείψουμε τις κάποιες υπερβολές στις λαϊκές δοξασίες, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι οι Δρυίδες υπήρξαν θεραπευτές (όπως άλλωστε όλοι οι ιερατικές τάξεις της αρχαιότητας, όλων των θρησκειών γνώριζαν τα θεραπευτικά μυστικά της φύσης), ότι μπορούσαν να κινούνται αθόρυβα και απαρατήρητοι χρησιμοποιώντας το φυσικό περιβάλλον για κάλυψη και ότι γνώριζαν την τέχνη παρατήρησης των φυσικών φαινομένων ώστε να μπορούν να προβλέψουν τον καιρό. 

Εκτός του ότι είχαν αξιοθαύμαστες και σπάνιες γνώσεις για την φύση, για τα καιρικά φαινόμενα, για τα ουράνια κοκ είχαν και άριστες γνώστες των απόκρυφων (μαντικές ικανότητες, θηριομορφισμός, πιθανότατα γνώση ενεργειακής προβολής και εκμετάλλευσης αυτής κλπ). 

Για την ψυχή πίστευαν πως ήταν άφθαρτη, όπως επίσης και το σύμπαν, αλλά κάποια στιγμή το νερό και η φωτιά θα επικρατήσουν. Είχαν έντονο, όπως φαίνεται, το αίσθημα του δικαίου και θεωρούντο «οι δικαιότεροι των ανθρώπων» (Στράβων). Έτσι δικαιολογείται και η φήμη ότι αποτελούσαν ένα διεθνές δικαστήριο («διεθνείς δικαστές» τους αποκαλεί ο Διόδωρος ο Σικελιώτης) που εκδίκαζε νομικές υποθέσεις ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου μεταξύ των διαφόρων κελτικών φύλων της Γαλατίας. Η θέση, γενικά, ενός Δρυίδη ήταν πολύ ανεβασμένη και υπήρξε και ανώτερη ακόμα και του ίδιου του βασιλιά.

Μια άλλη καταγραφή που έχουμε για τα τελετουργικά δρώμενα των Δρυίδων προέρχεται από τον Ρωμαίο συγγραφέα Πλίνιο ο Πρεσβύτερος (23/24 – 79 μ.Χ.) που κατέγραψε την Δρυιδική τελετή θερισμού γκυ της Βελανιδιάς (ιερό δέντρο των Δρυίδων). Αναφέρεται ότι την έκτη μέρα της νέας Σελήνης, ένας ιερέας ντυμένος στα λευκά σκαρφάλωνε στην Βελανιδιά και έκοβε γκυ χρησιμοποιώντας ένα χρυσό δρεπάνι. 

Το γκυ δεν έπρεπε να αγγίξει την γη και χρησίμευε σε τελετή γονιμότητας. Ακόμα και σήμερα επιβιώνει σε όλες τις αγγλόφωνες χώρες η πρακτική αυτή, όπου κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων υπάρχει το έθιμο να φιλιούνται τα ζευγάρια κάτω από ένα κρεμασμένο γκυ, για να εξασφαλίσουν την γονιμότητα.

Άλλη καταγραφή αναφέρει την Δρυιδική εορτή για το καλωσόρισμα του νέου έτους. Τα δρώμενα αυτής παραμένουν ζωντανά μέχρι σήμερα μέσω της Γουικανής αντίστοιχης εορτής Σαμέιν. Κατά την ημέρα αυτήν πιστεύεται ότι τα πνεύματα και οι ψυχές των νεκρών ζωντανεύουν στην γη. Η πασίγνωστη σύγχρονη εορτή των αγγλόφωνων λαών Halloween είναι σίγουρα απόηχος του Δρυιδικού Σαμέιν. Ένα άλλο στοιχείο που θρυλείται για τους Δρυίδες ήταν ότι προέβαιναν σε ανθρωποθυσίες. Αυτό μάλλον αποτελεί ισχυρισμός των Ρωμαίων παρά ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. 

Οι Ρωμαίοι έβλεπαν ανθρωποθυσίες εκεί που δεν υπήρχαν, ιδίως αν αυτοκράτορες ήταν κανένας Νέρων ή κανένας Καλιγούλας. Οι ίδιοι, προκειμένου να αποκτήσουν πιθανότατα ερείσματα για τον επεκτατισμό τους και την δική τους εγκληματική δράση (ο αρχηγός της κελτικής αντίστασης κατά της Ρώμης Vercigetorix αλυσοδεμένος εσύρθη και στραγγαλίστηκε τελετουργικά στο Τουλιάνουμ, στη βάση του Καπιτωλίου, όπως και πολλοί άλλοι), ευαισθητοποιούντο σχεδόν για τελετουργικές ανθρωποθυσίες.


Γιατί χάθηκε η γνώση;

Πραγματικά οι γνώσεις μας για την δρυιδική σοφία είναι χαμένες, ωστόσο, όμως, παραμένει ζει μέχρι σήμερα. Το ερώτημα που τίθεται είναι: Πως χάθηκαν οι γνώσεις αυτές αφού δεν υπήρξε κάποια διακοπή στη συνέχεια;

Για την απώλεια των βαθύτερων απόκρυφων γνώσεων του Δρυιδισμού ευθύνονται κατά κύριο λόγο οι Ρωμαίοι. Αυτήν τουλάχιστον την απορία εξέφρασε ο Πλίνιος Πρεσβύτερος. Όταν οι Ρωμαϊκές λεγεώνες κατέκτησαν το θρησκευτικό κέντρο των Δρυίδων στο κέλτικο νησί-κάστρο Μόνα (το σημερινό Άνγκλεσεϋ, έξω από την Ουαλία), κατέσφαξαν όλους τους Δρυίδες ιερείς που βρήκαν εκεί και κατέστρεψαν εκ θεμελίων το κάστρο, μαζί με τις ελάχιστες καταγραφές της γνώσης. Οι μόνοι επιβιώσαντες εκ των Δρυίδων ήταν εκείνοι που απλά δεν βρίσκονταν εκεί εκείνη τη στιγμή, οι οποίοι και ήταν οι γνώστες της χαμένης για μας σήμερα σοφίας. 

Με αυτόν τον βίαιο τρόπο εξαφανίστηκε η «καρδιά» της θρησκείας. Όσοι εναπέμειναν προσπάθησαν να συνεχίσουν την παράδοση διδάσκοντας στους απογόνους τους όλα όσα τους είχαν παραδοθεί από τους προγόνους, όπως επίσης επεχείρησαν και να αποκαταστήσουν την χαμένη γνώση μελετώντας και αναζητώντας. Βαρύτατο πλήγμα για τον Δρυιδισμό – αλλά κι όχι μόνο - ήλθε αρκετά μεταγενέστερα με το λεγόμενο «κυνήγι των Μαγισσών» κατά τον Μεσαίωνα. Έτσι κλονίστηκε περισσότερο η ήδη κλονισμένη διαιώνιση της Δρυιδικής παράδοσης. Ελάχιστοι κατάφεραν να μεταφέρουν την παράδοση στους νεότερους και -όπως ήταν φυσικό- η γνώση εκφυλίστηκε και «συρρικνώθηκε» σημαντικά.


Ο Δρυιδισμός στη σύγχρονη εποχή

Ο Δρυιδισμός υπήρξε παράδοση που ως αξίες της είχε τον σεβασμό και την λατρεία της Φύσης. Οι σύγχρονοι Δρυίδες απέχουν πολύ από τους αρχαίους Κέλτες Δρυίδες λόγο έλλειψης της αρχαίας γνώσης. Οπότε δικαιούμαστε να μιλάμε όχι πια Δρυιδισμό αλλά για νεο-δρυδισμό. Καθώς η αυθεντική παράδοση έχει κατά πολύ χαθεί, ο νεο-Δρυιδισμός καλύπτει όλα αυτά τα κενά σημεία με τελετουργικά άλλων Παγανιστικών θρησκειών, κυρίως της ελληνικής και λιγότερο της σαμανικής, που όμως τα συνταιριάζει με τέτοιο τρόπο που να φαίνονται σαν να ανήκουν στην αυθεντική Δρυδική φιλοσοφία. Ωστόσο ο νεο-Δρυιδισμός είναι μία παράδοση που ζει ακόμα και ενεργοποιείται παγκοσμίως, κυρίως δε στις αγγλόφωνες χώρες. Μεγάλος αντιπρόσωπος του κινήματος αποτελεί το Δρυιδικό Τάγμα Order of Bards Ovates and Druids (OBOD).


Η σχέση των Δρυΐδων με τους Έλληνες

Με τον όρο Δρυΐδες (Druids) αναφέρεται η ευγενής ιερατική τάξη των αρχαίων Κελτικών κοινωνιών, οι οποίες έζησαν στην Δυτική Ευρώπη, βόρεια και εντεύθεν των Άλπεων και αργότερα στα Βρετανικά Νησιά. Τα έθιμα των Δρυΐδων αποτελούσαν τμήμα του πολιτισμού όλων των φυλετικών ομάδων που ονομάζονταν 'Κέλτοι' και 'Γαλάται' από τους Έλληνες και 'Celtae' and 'Galli' από τους Ρωμαίους, ονομασίες οι οποίες εξελίχθηκαν σήμερα σε 'Celtic' και 'Gaulish'. Οι Δρυΐδες πήραν το όνομα τους από την Βελανιδιά (Δρυς) και ήταν ιερείς και φιλόσοφοι ενώ νομοθετούσαν και απένεμαν δικαιοσύνη.

Η βελανιδιά υπήρξε επίσης το "ιερό" δέντρο των ελληνικών βασιλικών οίκων της Μακεδονίας, πράγμα που είναι ιστορικά και αρχαιολογικά αποδεδειγμένο με το πλήθος ευρημάτων τα οποία βρέθηκαν στους βασιλικούς μακεδονικούς τάφους με τα περίφημα βασιλικά διαδήματα.

Δεν είναι ίσως τυχαίο που οι Δρυίδες πήραν το όνομα τους από το δέντρο δρυς, (βελανιδιά), μια που το δέντρο αυτό ήταν ιερό για τους Έλληνες από τα βάθη της αρχαιότητας. Ας μην ξεχνάμε την προφητική ιερή βελανιδιά στο μαντείο της Δωδώνης, το αρχαιότερο μαντείο στον κόσμο, το ιερό δέντρο της Γαίας και αργότερα του Δία.

Οι σημαντικότερες αναφορές στους Δρυΐδες περιγράφονται σε αρχαία έγγραφα, κυρίως της λατινικής γλώσσας. Τα σπουδαιότερα βιβλία, λόγω και του προσωπικού κύρους του συγγραφέως αλλά και της πρόσβασης του τελευταίου στη γνώση καθώς και στην ιδία αντίληψη των γεγονότων, είναι τα συγγράματα του Ιουλίου Καίσαρος που έχουν ως τίτλο "De Bello Gallico". Μία σειρά βιβλίων στα οποία γράφει για την γεωγραφία και την κοινωνία των γαλατών ή κελτών, ο ίδιος ο αυτοκράτωρ της Ρώμης. (Gaius Julius Caesar, 13 Ιουλίου 100 π.Χ. - 15 Μαρτίου 44 π.Χ.)

Οι δρυΐδες έχουν γίνει αρκετά γνωστοί στο ευρύ κοινό μέσα από το κόμικς Αστερίξ των Γκοσινί και Ουντερζό, στο οποίο ένας από τους κύριους χαρακτήρες είναι ο δρυΐδης Πανοραμίξ.

Το απόσπασμα κειμένου σε μορφή εικόνας προέρχεται από το βιβλίο "De Bello Gallico, Liber VI, εδαφιο XIII και XIV", του Ιουλίου Καίσαρα όταν αυτός ως στρατηγός της Ρώμης στην περιοχή της σημερινής Γαλλίας, περιέγραφε:

Μετάφραση απο την λατινική: "Υπάρχουν σε όλη την Γαλατία δύο τάξεις προσώπων καθορισμένης σπουδαιότητας και τιμής. Σ΄αυτές τις τάξεις, η μία αποτελείται από τους Δρυΐδες, η άλλη από τους Ιππότες."

Και συνεχίζει.. "Αναφέρεται ότι στα σχολεία των Δρυϊδών, διδασκεται από στήθους μεγάλος αριθμός στίχων. Γι΄ αυτό μερικοί μένουν για είκοσι χρόνια υπό εκπαίδευση (πειθαρχία). Και δεν θεωρούν πρέπον να καταγράψουν αυτές τις ομιλίες, αν και σχεδόν για όλες τις υποθέσεις και στις δημόσιες και μυστικές εκθέσεις αυτοί χρησιμοποιούν την Ελληνική γλώσσα (ελληνικά γράμματα)".

Στο ίδιο βιβλίο αναφέρει: "το βασικο σημείο της ιδεολογίας τους είναι ότι η ψυχή δεν πεθαίνει και ότι μετά το θάνατο περνάει από το ένα σώμα στο άλλο" (μεταμόρφωσις).

Αυτή η παρατήρηση του οδήγησε πολλούς αρχαίους συγγραφείς στο συμπέρασμα ότι οι Δρυϊδες ίσως είχαν επιρρεαστεί από τις διδασκαλίες του Πυθαγόρα. Ο Καίσαρας επίσης σημειώνει τη δρυϊδική έννοια του πνεύματος φύλακα της φυλής, την οποία μεταφράζει ως Dispater (Δισπατερ-> Δίας - Πατέρας).


Η Ελληνική καταγωγή των Δρυΐδων

Στο βιβλίο μυθιστορίας Lebor Gabála Érenn [Book of Invasions-Βιβλίο των Εισβολών] διαβάζουμε για τον Έλληνα Παρθολώνα ο οποίος ήρθε στην Ιρλανδία μετά τον κατακλυσμό. Λέγεται ότι ξεκίνησε από τη Μακεδονία ή Μέση Ελλάδα, με τη γυναίκα του, τους τρεις γιους του με τις γυναίκες τους και τρεις Δρυίδες, αδέλφια μεταξύ τους, τους Φίο, Αίολο και Φομόρη, (Fios, Eólas, Fochmarc), ονόματα που ετυμολογικά σημαίνουν, "Νόηση, Γνώση και Έρευνα". Κάτοχοι αυτής της σοφίας ήταν οι Δρυίδες, Έλληνες μύστες όπως συμπεραίνουμε από τα αρχαία κείμενα.

Στο ίδιο βιβλίο διαβάζουμε πως ο Παρθολών ήταν Έλληνας πρίγκηπας ο οποίος σκότωσε τους γονείς του ελπίζοντας να κληρονομήσει το βασίλειο. Το επεισόδιο αυτό του κοστίζει το ένα του μάτι και τον σημαδεύει με κακή τύχη. Ήταν παρόλα αυτά κύριος κάθε τέχνης. Απέκτησε συνολικά 7 γιους. Μετά από 30 χρόνια παραμονής στην Ιρλανδία πέθανε κοντά στην πόλη που σήμερα ονομάζεται Tallaght, όπου 120 χρόνια μετά οι απόγονοι του χάθηκαν από πανώλη.

 

Πηγή

Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news

Το όνομα του Tony Iommi σε απολίθωμα

Μια ομάδα Σκανδιναβών παλαιοντολόγων ονόμασαν ένα απολίθωμα ηλικίας 469 εκατομμυρίων ετών Drepanoistodus Iommii προς τιμήν του κιθαρίστα των Black Sabbath, Tony Iommi.

Το απολίθωμα βρέθηκε σε περιοχή της Δυτικής Ρωσίας απο ομάδα Σουηδών και Δανών επιστημόνων με τον επικεφαλής της ομάδας, Mats E. Eriksson, να είναι λάτρης του heavy metal. 

Η αγάπη του Eriksson για το metal εκδηλώθηκε έμπρακτα και στο παρελθόν μέσω απολιθωμάτων που πήραν το όνομά τους απο τους Lemmy Kilmister, Alex Webster και King Diamond, αλλά και απο την περιοδεύουσα έκθεση Rock Fossils.

Για το προσφάτως ανακαλυφθέν Drepanoistodus Iommii δήλωσε:

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του  ΕΔΩ

Ειδήσεις, Μουσική, Κινηματογράφος, Ανεξήγητα, Υγεία, Ταξίδια όλα σε ένα site,news

Το animated video του Hellraiser των Ozzy και Lemmy

Ο Ozzy Osbourne παρουσίασε το animated video της μέχρι πρότινος ακυκλοφόρητης εκδοχής του κλασικού “Hellraiser”, με τους Ozzy και Lemmy στα φωνητικά.

Την παραγωγή του video ανέλαβε η Hey Beautiful Jerk σε σκηνοθεσία του Mark Szumski και είναι ένας φόρος τιμής στην μακροχρόνια φιλία μεταξύ των θρυλικών μουσικών.

Το κομμάτι περιλαμβάνεται στην επετειακή επανέκδοση για τα 30 του χρόνια του “No More Tears”, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, και είναι ένα απο τα τέσσερα τραγούδια του “No More Tears” (1991) στα οποία συνέβαλλε στιχουργικά ο θρυλικός frontman των Motörhead. Τα υπόλοιπα τρία ήταν τα “Mama, I’m Coming Home”, “Desire” και “I Don’t Want To Change The World”.

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του  ΕΔΩ