BREAKING NEWS

Κυριακή, 28 Ιανουαρίου 2018

Ανοίγει τις πύλες του το Ανάκτορο του Γαλερίου

 Ανοίγει τις πύλες του το Ανάκτορο του Γαλερίου

Μετά από επτά ολόκληρα χρόνια που το μνημείο δεν είναι επισκέψιμο από το κοινό της πόλης, το Ανάκτορο του Γαλερίου θα ανοίξει επιτέλους τις πύλες του για τους επισκέπτες του την προσεχή Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018. 


Το μνημείο παρέμενε κλειστό όλα αυτά τα χρόνια λόγω έλλειψης προσωπικού φύλαξης, και τώρα, καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης επτά φυλάκων, θα λειτουργεί καθημερινά, εκτός Δευτέρας, από τις 9.00 έως τις 16.00. 

«Τα μνημεία είναι άψυχα όντα, αν δεν μπορεί να τα δει ο κόσμος», δήλωνε η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, στη διάρκεια εκδήλωση του Σωματείου «Φίλοι των Μνημείων Θεσσαλονίκης» προ-ανακοινώνοντας την επικείμενη επαναλειτουργία του Γαλεριανού συγκροτήματος.

Όπως δήλωσε η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, μέχρι την Τρίτη θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες για την λειτουργία του χώρου, όπως καθαρισμός και επιδιόρθωση βλαβών από καταστροφές που έγιναν μέσα στα χρόνια που το μνημείο παρέμενε κλειστό. 


Η ιστορία του Γαλεριανού συγκροτήματος 


Το Γαλεριανό Συγκρότημα, το σημαντικότερο μνημειακό σύνολο της Θεσσαλονίκης, κτίστηκε στο μεταίχμιο δύο κόσμων, του ρωμαϊκού και του βυζαντινού. Η ανέγερσή του ξεκίνησε στο τέλος του 3ου με αρχές του 4ου μ.Χ. αι., όταν ο καίσαρ Γαλέριος Ουαλέριος Μαξιμιανός (293-311μ.Χ.) επέλεξε τη Θεσσαλονίκη ως έδρα του ανατολικού τμήματος της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. 

Κατά την παλαιοχριστιανική εποχή σημαντικοί αυτοκράτορες του 4ου αιώνα, διέμεναν κατά καιρούς στη Θεσσαλονίκη, λόγω της σπουδαιότητάς της και της γεωγραφικής της θέσης ανάμεσα στη Ρώμη και στη Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη. 

 Ανοίγει τις πύλες του το Ανάκτορο του Γαλερίου

Σημαντικά οικοδομικά κατάλοιπα του Συγκροτήματος, ήρθαν στο φως με τις ανασκαφές που διεξήχθησαν στο β΄ μισό του 20ου αιώνα. Κάποια από αυτά τα οικοδομικά κατάλοιπα, όπως η Αψιδωτή αίθουσα και τα κτίσματα του αρχαιολογικού χώρου της πλατείας Ναυαρίνου, είναι ορατά και επισκέψιμα, ενώ τα περισσότερα, λόγω της ανοικοδόμησης του ιστορικού κέντρου έχουν καταχωθεί. 

Το 2008 ο αρχαιολογικός χώρος βραβεύθηκε, από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Europa Nostra, για την εξαιρετική και υποδειγματική αποκατάσταση και συντήρηση των ερειπίων, καθώς και για το σύνολο των επεμβάσεων που μετέτρεψαν έναν εγκαταλελειμμένο χώρο σε άρτια οργανωμένο και με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, πόλο έλξης στην καρδιά της σύγχρονης πόλης. 


Το 2011 ο αρχαιολογικός χώρος του ανακτόρου στην πλατεία Ναυαρίνου έκλεισε, λόγω έλλειψης κονδυλίων για την πρόσληψη αρχαιοφυλάκων, ενώ το υπερσύγχρονο, πληροφοριακό κέντρο του Γαλεριανού Συγκροτήματος, στην οδό Δ. Γούναρη, που κατασκευάστηκε το 2015, σταμάτησε να λειτουργεί το 2016 για τον ίδιο λόγο. Έκτοτε ο αρχαιολογικός χώρος, καθώς δεν φυλασσόταν παρέμενε μη επισκέψιμος για τους δημότες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης και υφίστατο κάθε είδους φθορές και βανδαλισμούς (καταστροφή φωτιστικών και ενημερωτικών πινακίδων, γκράφιτι, κ.λ.π).


Νέο μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στην Αθήνα

Νέο μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στην Αθήνα

Έλληνες και ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, θα μπορούν πλέον να θαυμάζουν τα επιτεύγματα της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας. Πρόκειται για το νέο μόνιμο «Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά», που στις 8 Ιανουαρίου άνοιξε τις πόρτες του στην οδό Πινδάρου 6 στο Κολωνάκι σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Το ανακαινισμένο και ανακατασκευασμένο τριώροφο κτίριο «αρ νουβό» έχει μια μακρά ιστορία, καθώς ανήκε στην οικογένεια της Ασπασίας Μάνου, συζύγου του βασιλιά Αλέξανδρου Α’ και, μεταξύ άλλων, φιλοξένησε για αρκετά χρόνια το ΑΠΕ.

Το μουσείο, με επιφάνεια 700 τετραγωνικών μέτρων, παρουσιάζει τη μόνιμη έκθεση «Οι Ηigh-Tech εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων», η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 100 εκθέματα-αντίγραφα αρχαιοελληνικών μηχανών και άλλων εφευρέσεων, όλα λειτουργικά και τα περισσότερα διαδραστικά, που έως τώρα φιλοξενούνταν στο ομώνυμο μουσείο στο Κατάκολο Ηλείας, και τα οποία κατά καιρούς έχουν περιοδεύσει ανά την Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής, της Ασίας και στην Αυστραλία.

Η «ψυχή» της προσπάθειας είναι ένας Πατρινός μηχανολόγος-μηχανικός, απόφοιτος της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίων Πατρών, ο 55χρονος Κώστας Κοτσανάς, ο οποίος για περισσότερες από τρεις δεκαετίες έχει μελετήσει και αναπαράξει τις εντυπωσιακές κατασκευές των αρχαίων Ελλήνων μηχανικών τόσο της κλασικής όσο και της ελληνιστικής εποχής, που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα, από τους αυτοματισμούς και την καταγραφή του χρόνου, έως τη χαρτογράφηση, την αστρονομία και την κρυπτογράφηση.

Το πρώτο μουσείο του Κ. Κοτσανά στο Κατάκολο, που δημιουργήθηκε χωρίς δημόσια ή ιδιωτική χρηματοδότηση και περιλαμβάνει περισσότερα από 500 λειτουργικά ομοιώματα αρχαιοελληνικών εφευρέσεων, λειτουργεί από το 2003 και έχει δεχθεί πλήθος επισκεπτών μέχρι σήμερα. Παράλληλα, ο Κ. Κοτσανάς, συγγραφέας έξι βιβλίων για την αρχαία ελληνική τεχνολογία, έχει δημιουργήσει το Μουσείο Αρχαίων Ελληνικών Μουσικών Οργάνων και Παιγνιδιών στο Κατάκολο, καθώς και το Μουσείο Αρχιμήδη στην Ολυμπία, όλα με ελεύθερη είσοδο.

Κάθε έκθεμα στο νέο μουσείο της Αθήνας συνοδεύεται από μια εξήγηση του τρόπου λειτουργίας του, ώστε να γίνεται κατανοητό στους επισκέπτες τι βλέπουν. Μεταξύ άλλων, εκτίθενται η αιολόσφαιρα του Ήρωνος (η πρώτη ατμομηχανή της ανθρωπότητας), ο αστρολάβος του Πτολεμαίου, ο «αυτόματος πωλητής» του Ήρωνος (αυτόματο αγγείο με κερματοδέκτη, όπου οι πιστοί έριχναν τον οβολό τους για να πάρουν αγιασμό), οι φρυκτωρίες, ο πρώτος ηχητικός προειδοποιητικός μηχανισμός της ιστορίας, η πρώτη αυτόνομη πτητική μηχανή του πυθαγόρειου Αρχύτα του Ταραντίνου, η πρώτη αυτόματη ανθρωποειδής σερβιτόρα (ένα είδος ρομπότ) από τον Φίλωνα τον Βυζάντιο, το αυτόματο όχημα-κουκλοθέατρο του Ήρωνα, το αυτόματο υδραυλικό ρολόι του Κτησίβιου και, ασφαλώς, ένα αντίγραφο του μηχανισμού των Αντικυθήρων, του θεωρούμενου πρώτου υπολογιστή της ανθρωπότητας.

Οι επισκέπτες μπορούν επίσης να δουν στο νέο μουσείο της Αθήνας, σε ξεχωριστό όροφο, την έκθεση αρχαίων ελληνικών μουσικών οργάνων του Κώστα Κοτσανά, η οποία περιλαμβάνει 42 λειτουργικά ανακατασκευασμένα όργανα, όπως ο ελικώνας και το σύντονο του Πυθαγόρα, η λύρα του Ερμή, η κιθάρα του Απόλλωνα, η ομηρική φόρμιγγα, η πηκτίς της Σαπφούς, ο ελικών του Πτολεμαίου, η σύριγξ του Πανός, η ύδραυλις του Κτησίβιου κ.α.

Παράλληλα, εκτός από τις δύο μόνιμες εκθέσεις, το μουσείο θα παρουσιάζει περιοδικές εκθέσεις σχετικές με την αρχαία ελληνική τεχνολογία, μεταξύ άλλων για τον Αρχιμήδη, τα αρχαία ελληνικά παιγνίδια, την αρχαία ναυπηγική, τις αρχαιοελληνικές πολιορκητικές μηχανές, την αστρονομία κ.α.

Ακόμη, στους χώρους μουσείου θα διοργανώνονται εκπαιδευτικά προγράμματα και εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους, σχετικά με τη ρομποτική, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες κ.α. Επίσης, οι επισκέπτες θα μπορούν να αγοράσουν από το πωλητήριο του μουσείου χειροποίητα μοντέλα, αντίγραφα των εκθεμάτων, μεταξύ άλλων ένα ακριβές αντίγραφο του μηχανισμού των Αντικυθήρων, το φορητό ηλιακό ρολόι του Παρμενίωνος, τον τετράντα του Ίππαρχου, αρχαιοελληνικά πλοία, παιγνίδια, μουσικά όργανα κ.α.

Το μουσείο είναι ανοιχτό τις καθημερινές και τα σαββατοκύριακα από 9 π.μ. έως 5 μ.μ, με γενική είσοδο 5 ευρώ (περιλαμβάνει και ξενάγηση στα ελληνικά και στα αγγλικά). Υπάρχουν μειωμένα εισιτήρια 3,5 ευρώ για φοιτητές, νέους 12-18 ετών, εκπαιδευτικούς, πολύτεκνους, άτομα άνω των 65 ετών και άνεργους, ενώ είναι ελεύθερη η είσοδος για παιδιά έως 11 ετών, ΑμεΑ και στρατευμένους.

Επίσης διοργανώνονται -έπειτα από τηλεφωνική συνεννόηση (τηλ. 211 411 0044)- ομαδικές βιωματικές ξεναγήσεις διάρκειας μίας ώρας ή δύο ωρών για σπουδαστές και μαθητές όλων των τάξεων, ώστε να γνωρίσουν καλύτερα τα τεχνολογικά κατορθώματα των προγόνων μας.

Επειδή το Μουσείο Κοτσανά είναι μη κερδοσκοπικός φορέας, όλα τα έσοδά του θα διατίθενται για τη χρηματοδότηση των μουσειακών και εκπαιδευτικών δράσεών του. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη ανάπτυξης Μίνα Μητσομπόνου, ανάμεσα στους στόχους του μουσείου είναι η ανταλλαγή εκθεμάτων με άλλα παρεμφερή μουσεία του εξωτερικού, ενώ το μικρό αντίτιμο εισόδου κρίθηκε αναγκαίο λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων του νέου μουσείου.

via

Σάββατο, 13 Ιανουαρίου 2018

'Έφυγε ο Τζίμης Πανούσης


  'Έφυγε ο Τζίμης Πανούσης

Έφυγε απο τη ζωή σε ηλικία 64 ετών ο Τζίμης Πανούσης.  Ο μουσικός υπέστη ανακοπή ενώ βρισκόταν στο σπίτι του και μεταφέρθηκε εσπευσμένα με ασθενοφόρο στον Ερυθρό Σταυρό, όπου παρά τις προσπάθειες ανάνηψης, δεν κατέστη δυνατό να επανέλθει.

Θυμίζουμε πως στις αρχές Δεκεμβρίου ο "Τζιμάκος" είχε καταρρεύσει στη σκηνή κατά τη διάρκεια της εμφάνισής του σε μαγαζί της Αθήνας και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο, όπου και νοσηλεύτηκε για λίγες ημέρες.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του bbr ΕΔΩ

Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου 2017

Thelema Abbey: ο μικρός ναός του Άλιστερ Κρόουλι στη Σικελία


 Thelema Abbey: ο μικρός ναός του Άλιστερ Κρόουλι στη Σικελία

Το 1919, ο Άλιστερ Κρόουλυ -ο γνωστός μυστικιστής και αποκρυφιστής που αυτοαποκαλούνταν "Θηρίο 666" (The Great Beast 666)- είχε μια αποκάλυψη: αυτός και οι ακόλουθοι του έπρεπε να δημιουργήσουν ένα ιερό, που θα τους επέτρεπε να ζουν το νόμο του Θελήματος (Thelema) -της θρησκείας που δημιούργησε- σε καθημερινή βάση. Το Thelema Abbey -όπως το αποκάλεσε- θα δημιουργούνταν στο μικρό ψαροχώρι Cefalù, στην Σικελία.

Ο Κρόουλυ αγόρασε τη Villa Santa Barbara για λίγα χρήματα. Ήταν ένα ισόγειο σπίτι που έβλεπε στη Μεσόγειο. ΤΟ κοινό δωμάτιο χρησιμοποιούνταν για τελετουργικές πρακτικές και είχε έναν πορφυρό "Magick" κύκλο, που ήταν σημαδεμένος με τα σημεία των μεγαλύτερων θεοτήτων του Θελήματος. Το δωμάτιο του Κρόουλυ, το ονόμαζε ο ίδιος "La chambre des cauchemars" ή το "Δωμάτιο των Εφιαλτών". Ήταν εξολοκλήρου βαμμένο από τον ίδιο με ερωτικές τοιχογραφίες, ερμαφρόδιτα ξωτικά και έντονα, χρωματιστά τέρατα. Αυτό το ιδιωτικό δωμάτιο χρησιμοποιήθηκε για συγκεκριμένες νυχτερινές μυήσεις, όπου χρησιμοποιούνταν ναρκωτικά.


Ο Κρόουλι με τα ρούχα του Ερμητικού Τάγματος της Χρυσής Αυγής - πηγή

Ο Κρόουλυ θεωρούσε τον ναό του κάτι σαν σχολείο της Μαγείας (Magik) και του έδωσε κατάλληλο όνομα αποκαλώντας το "Collegium ad Spiritum Sanctum" ή Κολέγιο εναντίον του Αγίου Πνεύματος.

Η περίοδος του Cefalù ήταν μια από τις καλύτερες για τον Κρόουλυ, αν και υπέφερε από την εξάρτιση των ναρκωτικών και έγραψε το "Diary of a Drug Fiend" για να χρηματοδοτήσει την κοινότητα του. Το 1922, το πείραμα του μοναχισμού σταμάτησε όταν ο Raoul Loveday, ένας νεαρός μαθητής πέθανε από τυφώδη πυρετό όταν είπε νερό από μια πηγή.

Το έμβλημα της θρησκείας του Κρόουλι, Θέλημα - πηγή

Ο Κρόουλυ και οι άνθρωποι του εκδιώχθηκαν από το Μουσολίνι, ο οποίος δεν είχε καμία συμπάθεια για την πορνογραφικό τέχνη ή τον μυστικισμό. Μόλις έκλεισε το Abbey, οι χωρικοί ασβέστωσαν τις τοιχογραφίες. Από τότε το σπίτι θεωρήθηκε στοιχειωμένο και εγκαταλείφθηκε μέχρι το 1955, όταν το βρήκαν ο πειραματικός σκηνοθέτης Kenneth Anger και ο καθηγητής σεξολογίας Άλφρεντ Κίνσεϊ και προσπάθησαν να αναστηλώσουν το Chambre des Cauchemars, αποκαλύπτοντας το παρελθόν της κοινότητας του Κρόουλυ. Αλλά η έλλειψη χρημάτων και ο ξαφνικός θάνατος του Κίνσεϊ σταμάτησαν το εγχείρημα.

Το Thelema Abbey υπάρχει ακόμα και μπορεί όποιος θέλει να το επισκεφτεί και να δει μερικά απομεινάρια των τοιχογραφιών, και έτσι να πάρει μια γεύση της υπερβατικής κοσμολογίας του Κρόουλυ.

Μέχρι το 2010 το Abbey ήταν προς πώληση.











φωτογραφίες: Luigi Santos-Hammarlund
πηγή

Το μυστικό του Σωκράτη για να πετύχεις οτιδήποτε επιθυμείς


Το μυστικό του Σωκράτη για να πετύχεις οτιδήποτε επιθυμείς

Καθώς ο Πλάτων έκανε βόλτα, ένα πρωινό με τον δάσκαλο του Σωκράτη, τον κοίταξε βαθιά στα μάτια και τον ρώτησε ποιο είναι το μυστικό για να πετύχεις οτιδήποτε.

Ο Σωκράτης δεν απάντησε και ο Πλάτων από σεβασμό δεν επίμεινε, λίγο πριν φτάσουν όμως στην πηγή στερνή για να πιουν νερό, δεν άντεξε και ξαναρώτησε…

Τότε ο δάσκαλος έσκυψε ήπιε νερό και έπιασε άγρια τον Πλάτωνα από τα μαλλιά και έβαλε το κεφάλι του βίαια μέσα στη γούρνα και λίγο πριν πνιγεί τον απελευθέρωσε ενώ εκείνος τραβήχτηκε παίρνοντας βαθιά ανάσα.

Μετά από λίγη ώρα και αφού ο Πλάτων είχε συνέλθει ο Σωκράτης είπε:
“Θα πετύχεις μόνον όταν στην επιθυμία σου βάλεις, την ίδια δύναμη που έβαλες τώρα για να ζήσεις. Οι άνθρωποι Πλάτων έχουν επιθυμίες, που αν δεν γίνουν σφοδρές επιθυμίες θα παραμείνουν μόνον φαντασιώσεις».

πηγή

Lotus Esprit


Lotus Esprit

 Στο τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα, κανένα άλλο μοντέλο δεν εκπροσώπησε καλύτερα από την Esprit τη βρετανική σχολή στην πολύ δύσκολη κατηγορία των αυτοκινήτων υψηλού τουρισμού.

O Colin Chapman με την S2 την εποχή της δόξας του
O αντικαταστάτης της επιτυχημένης Lotus Europa αποδείχθηκε ένα sport μοντέλο μακράς πνοής για τη βρετανική εταιρεία, καθώς παρέμεινε στη γκάμα της για 28 ολόκληρα χρόνια, από το 1976 έως το 2004. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1972, ως concept, στο οποίο ο Giorgetto Giugiaro είχε εφαρμόσει όλες τις νεωτεριστικές ιδέες που κουβαλούσε στο μυαλό του εκείνη την εποχή: Το πολυγωνικό στιλ σχεδιασμού folder paper (σε ελεύθερη μετάφραση, διπλωμένο χαρτί) που υιοθέτησε για τη δημιουργία της Esprit ήταν δική του επινόηση, την οποία είδαμε νωρίτερα και στην Porsche Tapiro. Ως βάση για το πρωτότυπο χρησιμοποιήθηκε ένα επιμηκυμένο πλαίσιο της Europa, ενώ η αρχική ονομασία Kiwi απορρίφθηκε, επειδή κατά την τακτική της εταιρείας όλα τα ονόματα των μοντέλων παραγωγής της έπρεπε να ξεκινούν με το γράμμα Ε.

S1
Η πρώτη Esprit είδε το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1975, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου των Παρισίων. Κωδικοποιημένη ως S1, σύμφωνα με την παράδοση που είχε ήδη δημιουργήσει η προκάτοχος Europa, είχε πλαίσιο από χάλυβα και αμάξωμα απόfiberglass. Μηχανικό της σύνολο ήταν ο τοποθετημένος στο κέντρο δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας Type 907, που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως στο Jensen Healey. Με 160 ίππους στις χώρες της Ευρώπης και 140 στην αυστηρότερη αγορά των ΗΠΑ, συνδυαζόταν με το εξελιγμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen SM, το οποίο ήταν τοποθετημένο και στη Maserati Merak. Tα φρένα του αυτοκινήτου ήταν τοποθετημένα εσωτερικά, σύμφωνα με την αγωνιστική πρακτική που εγκανίασε κατά το παρελθόν η Mercedes W196. Mε το συνολικό βάρος να διατηρείται κάτω από τα 1.000 κιλά και το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης από όλες τις αδελφές της, η πρώτη Esprit αδικήθηκε από τον κινητήρα της, που λόγω κυβισμού δεν επέτρεπε εκρηκτικές επιδόσεις. Το εργοστάσιο έλεγε βέβαια τως η τελική ταχύτητα βρισκόταν στα 222 χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 6,8 δευτερόλεπτα, όμως οι μετρήσεις του Ειδικού Τύπου της εποχής ανέφεραν ανώτατη ταχύτητα 214-219 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα. Μοιάζει πολύ παράξενο, αλλά η πιο δημοφιλής από όλες τις S1 δεν είχε... τροχούς, αφού είχε πρωταγωνιστήσει το 1977 διαμορφωμένη ως υποβρύχιο στην ταινία του James Bond «Η κατάσκοπος που με αγάπησε». Η συγκεκριμένη Lotus ανήκει πλέον στο αφεντικό της Tesla Elon Musk, που την αγόρασε σε δημοπρασία τον Σεπτέμβριο του 2013, αντί του ποσού των 650.000 λιρών Αγγλίας.

LOTUS ESPRIT S1

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Lotus 907
Κυβισμός: 1.969 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 95.2 mm x 69 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.5:1
Καρμπιρατέρ: 2 Dell Orto DHLA 45 E
Ισχύς: 160 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ.
Ροπή: 19,3 χλγμ. στις 4.900 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Citroen
Ανώτατη ταχύτητα: 219 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 7,3 δλ.
Μέση κατανάλωση: 9,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.191 χλστ.
Πλάτος: 1.861 χλστ.
Ύψος: 1.111 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.438 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.511 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.511 χλστ.
Βάρος: 960 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1976-1978

S2
Η δεύτερη σειρά της Esprit, που κυκλοφόρησε το 1978, έφερε πολλές βελτιώσεις που ενίσχυσαν το χαρακτήρα και τη λειτουργικότητα του μοντέλου. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται τα πίσω φωτιστικά σώματα από το Rover SD1, oι αλλαγές στο σύστημα ψύξης του κινητήρα, ο διαφορετικός πίνακας οργάνων, οι νέες ζάντες αλουμινίου Speedline που σχεδιάστηκαν ειδικά για τη Lotus, η διαφορετική θέση της μπαταρίας και η νέα αεροτομή. Το 1979, με δεδομένες της μεγάλες επιτυχίες της Lotus 79 στη Formula 1 με τους Andretti-Peterson, παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις JPS και JPS Mario Andretti. Bαμμένες στα χρυσόμαυρα χρώματα του κλασικού για τη Lotus χορηγού τη δεκαετία του 70 (John Player Special), oι επετειακές Esprit αρίθμησαν 149 μονάδες παραγωγής. Τον Μάιο του 1980 άρχισε να χρησιμοποιείται ο Type 912 κινητήρας των 2.2 λίτρων, που αν και δεν προσέθετε κάτι στην ισχύ του αυτοκινήτου, έδινε υψηλότερη ροπή. Την ίδια χρονιά κατέφθασε η πρώτη υπερτροφοδοτούμενη Esprit, η Essex Τurbo, με τον κινητήρα των 2.2 λίτρων να αποδίδει πλέον 210 ίππους. Αυτή η αναβάθμιση συνδέθηκε με τον επανασχεδιασμό και την ενίσχυση του πλαισίου και της πίσω ανάρτησης, μαζί με βελτιώσεις στα φρένα. Eπίσης, ο Giugiaro είχε σχεδιάσει για τη συγκεκριμένη έκδοση ένα αεροδυναμικό kit αμαξώματος με πίσω σπόιλερ, ξεχωριστές γρίλιες και προφυλακτήρα, αλλά και πρόσθετους αεραγωγούς. ΗEssex Τurbo αρίθμησε 45 μόλις μονάδες παραγωγής, με δύο από αυτές να πρωταγωνιστούν σε ένα ακόμη φιλμ του James Bond, στο «Για τα μάτια σου μόνο».

LOTUS ESPRIT S2

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Lotus 912
Κυβισμός: 2.174κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 95.2 mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 9.4:1
Καρμπιρατέρ: 2 Dell Orto DHLA 45 E
Ισχύς: 158 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 22,1 χλγμ. στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Citroen
Ανώτατη ταχύτητα: 227 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 10,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.191 χλστ.
Πλάτος: 1.854 χλστ.
Ύψος: 1.111 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.438 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.511 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.537 χλστ.
Βάρος: 1.052 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1980-1981

LOTUS ΕSSEX TURBO ESPRIT S2

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος turbo σε σειρά Lotus 910
Κυβισμός: 2.174κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 95.2 mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 7.5:1
Καρμπιρατέρ: 2 Dell Orto DHLAH 40
Ισχύς: 210 ίπποι στις 6.250 σ.α.λ.
Ροπή: 27,6 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Citroen
Ανώτατη ταχύτητα: 244 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6 δλ.
Μέση κατανάλωση: 11,4 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.191 χλστ.
Πλάτος: 1.859 χλστ.
Ύψος: 1.118 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.438 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.537 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.555 χλστ.
Βάρος: 1.150 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1980
Εsprit Submarine
S3
Mέχρι το τέλος του 1980 η Lotus παρήγαγε την Εsprit σε τρεις εκδόσεις: την S 2.2 που απευθυνόταν στην βρετανική αγορά, την Export 2.2 προοριζόταν για εξαγωγήκαι την Turbo Esprit. Τον Απρίλιο του 1981 έφτασε η στιγμή για την παρουσίαση της τρίτης σειράς του μοντέλου (S3), η οποία κληρονόμησε ένα μεγάλο μέρος της αεροδυναμικής διαμόρφωσης της έκδοσης Essex. Παράλληλα έγιναν και αρκετές αλλαγές στο εσωτερικό, ενώ η Turbo Esprit διατήρησε πλήρως το αεροδυναμικό kit αμαξώματος. Η S3 έφερε μεταξύ άλλων και αλλαγές στους προφυλακτήρες, με τις αλουμινένιες ζάντες των 15 ιντσών της BBS να εξοπλίζουν και τα δύο μοντέλα. Αμφότερες οι Esprit, υποβλήθηκαν το 1985 σε ορισμένες μικρές τροποποιήσεις στο αμάξωμα και στην εμπρός ανάρτηση. Toν Απρίλιο της επόμενης χρονιάς οι εκδόσεις HC συνδυάστηκαν με την αναβάθμιση του κινητήρα των 2.2 λίτρων, ο οποίος απέδιδε πλέον στην ατμοσφαιρική του έκδοση 172 ίππους και στην υπερτροφοδοτούμενη 215.

LOTUS TURBO ESPRIT S3 ΗC

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος turbo σε σειρά Lotus 910 S
Κυβισμός: 2.174κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 95.2 mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 8.0:1
Καρμπιρατέρ: 2 Dell Orto DHLA 45M
Ισχύς: 215 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ.
Ροπή: 30,3 χλγμ. στις 4.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Citroen
Ανώτατη ταχύτητα: 246 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 11,7 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.293 χλστ.
Πλάτος: 1.854 χλστ.
Ύψος: 1.111 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.438 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.537 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.554 χλστ.
Βάρος: 1.225 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1986-1987
The spy who love me

1987-1993: Τέταρτη γενιά

Το 1987 ο Peter Stevens, o άνθρωπος που δημιούργησε αργότερα την τριθέσια McLaren F1, ανέλαβε τον επανασχεδιασμό της Esprit. Εκτός των άλλων, ο Βρετανός ενίσχυσε με kevlar την οροφή και ορισμένα ευαίσθητα πλευρικά σημεία του αμαξώματος για την καλύτερη προστασία του σε περίπτωση ανατροπής, με αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του μοντέλου κατά 22%. Λέγεται πως όταν ο Giugiaro είδε την τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου ολοκληρωμένη, εκφράστηκε κολακευτικά για τη δουλειά του Stevens, δηλώνοντας πως ήταν πολύ κοντά στο αρχικό του σχέδιο. Τα μηχανικά μέρη της προηγούμενης γενιάς διατηρήθηκαν, εκτός από το κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen, που αντικαταστάθηκε από ένα άλλο, των πέντε σχέσεων επίσης, το οποίο προερχόταν από τη Renault. Αρχικά οι ιπποδυνάμεις δεν άλλαξαν, ωστόσο στο επίπεδο των επιδόσεων βελτιώθηκαν η επιτάχυνση από στάση και η τελική ταχύτητα. Από το 1989, με την υιοθέτηση του ηλεκτρονικού συστήματος ψεκασμού καυσίμου και των τεχνολογικών τροποποιήσεων της εποχής, η ισχύς του μοντέλου άρχισε σταδιακά να ανεβαίνει στις νέες εκδόσεις του. Την ίδια χρονιά η Εsprit Turbo με τους εξωτερικούς καθρέφτες της Citroen CX προσφερόταν με 228 ίππους, ενώ η Esprit Turbo SE έφθανε τους 284 με τη χρήση overboost. Το kit του αμαξώματος υπεβλήθη σε νέες τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, με την προσθήκη πλαϊνών ποδιών και μιας μεγάλης πίσω πτέρυγας. Το 1990 παρουσιάστηκε η ισχυρότερη και ταχύτερη έως τότε τετρακύλινδρη Esprit, η 300 Sport με απόδοση 300 ίππων και καταγωγή κατευθείαν από τους αγώνες, αφού ήταν βασισμένη στην X180R του Αμερικανικού Πρωταθλήματος IMSA. Η Εsprit του Peter Stevens έγινε και αυτή με τη σειρά της πρωταγωνίστρια στις κινηματογραφικές αίθουσες, μέσω του φιλμ «The Pretty Woman», μετά την άρνηση των Ferrari και Porsche να εμπλακούν σε ταινία που αναφερόταν σε μια πόρνη. Το γεγονός είναι όμως ότι οι πωλήσεις της Lotus Esprit τριπλασιάστηκαν το 1990 και το 1991, ενώ το αυτοκίνητο έλαβε μέρος και στο «Βασικό Ένστικτο» (αν δεν θυμάστε, με την Saron Stone και τον χαρτοκόπτη).

LOTUS ESPRIT TURBO SE

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος turbo σε σειρά Lotus 910 S
Κυβισμός: 2.174κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 95.2 mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 8:1
Ισχύς: 264 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 36 χλγμ. Στις 3.900 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Renault
Ανώτατη ταχύτητα: 262 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,1 δλ.
Μέση κατανάλωση: 11 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.330 χλστ.
Πλάτος: 1.860 χλστ.
Ύψος: 1.150 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.438 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.524 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.554 χλστ.
Βάρος: 1.349 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1989-1991

LOTUS ESPRIT 300 SPORT

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος turbo σε σειρά Lotus 910 S
Κυβισμός: 2.174κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 95.2 mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 8.0:1
Ισχύς: 300 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ.
Ροπή: 42,8 χλγμ. στις 4.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Renault
Ανώτατη ταχύτητα: 271 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 4,2 δλ.
Μέση κατανάλωση: 11,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.330 χλστ.
Πλάτος: 1.860 χλστ.
Ύψος: 1.150 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.438 χλστ.
Βάρος: 1.179 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1990

1993-2004: Η πέμπτη γενιά
Ένας ακόμη επανασχεδιασμός έλαβε χώρα το 1993, με υπεύθυνο αναμόρφωσης του αυτοκινήτου τον Julian Thompson. Η S4 που προέκυψε, η πρώτη Esprit με υδραυλικό τιμόνι, υιοθέτησε μια ενδιάμεση και μικρότερη πίσω αεροτομή. Ακόμη, έφερε αλλαγές στους εμπρός-πίσω προφυλακτήρες και στις πλαϊνές ποδιές, αλλά και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου πέντε ακτίνων. Tη χρονιά της παρουσίασής της, η πέμπτη γενιά κυκλοφόρησε με τον κινητήρα των 2.2 λίτρων, στις εκδόσεις ισχύος των 264 και των 280 ίππων. Το 1994 παρουσιάστηκε και μια δίλιτρη έκδοση των 240 ίππων, ειδικά για την ιταλική αγορά, η οποία λίγο αργότερα κωδικοποιήθηκε ως GT3. Από το φθινόπωρο του 1996 και για τα τρία επόμενα χρόνια, ήταν διαθέσιμη και σε άλλες χώρες. Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε η S4 S, με τον 4κύλινδρο των 2.2 λίτρων να κυμαίνεται από τους 285 έως τους 302 ίππους. Το 1995 το μηχανικό σύνολο των 2.174 κ.εκ. έφθασε στο απόγειο της ισχύος του, αγγίζοντας τους 400 ίππους στην έκδοση GT2. Η καταλυτική αλλαγή για το μοντέλο ήρθε τον επόμενο χρόνο, καθώς δέχθηκε για πρώτη φορά τον νέο V8 κινητήρα των 3.506 κ.εκ., ισχύος 349-350 ίππων. Παράλληλα, το κιβώτιο ταχυτήτων της Renault που χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο, εξελίχθηκε περαιτέρω από τον οδηγό αγώνων Derek Bell. Το 1998 οι 8κύλινδρες Esprit προσφέρονταν σε δύο εκδόσεις, την SE και την GT, με την πρώτη να έχει περισσότερο πολυτελή χαρακτήρα από την δεύτερη. Το 1999 παρουσιάστηκε η έκδοση V8 Sport 350, στην οποία έγιναν βελτιώσεις στο πλαίσιο και στο σύστημα πέδησης, ενώ είχε και πιο σκληρά ελατήρια. Από το 2000 και έπειτα ο V8 ήταν ο μοναδικός κινητήρας του μοντέλου, που σταμάτησε να παράγεται τον Φεβρουάριο του 2004, αριθμώντας συνολικά 10.576 μονάδες.

LOTUS ESPRIT S4

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος turbo σε σειρά Lotus 910 S
Κυβισμός: 2.174κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 95.2 mm x 76.2mm
Σχέση συμπίεσης: 8:1
Ισχύς: 280 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 36 χλγμ. στις 3.900 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Renault
Ανώτατη ταχύτητα: 272 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5 δλ.
Μέση κατανάλωση: 10,9 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.369 χλστ.
Πλάτος: 1.866 χλστ.
Ύψος: 1.150 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.438 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.524 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.554 χλστ.
Βάρος: 1.336 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1994-1996

LOTUS ESPRIT V8 GT

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: V8 Lotus 918
Κυβισμός: 3.506 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 83 mm x 81 mm
Σχέση συμπίεσης: 8:1
Ισχύς: 350 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 40,8 χλγμ. Στις 4.250 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων Renault
Ανώτατη ταχύτητα: 292 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 4,4 δλ.
Μέση κατανάλωση: 14,4 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.417 χλστ.
Πλάτος: 1.883 χλστ.
Ύψος: 1.150 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.420 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.520 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.520 χλστ.
Βάρος: 1.308 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1999-2001

Σπύρος Χατήρας
πηγή

Περισσότερες φωτογραφίες:

Η πρώτη ταινία τρόμου από το 1896

 Η πρώτη ταινία τρόμου από το 1896
Φαντάσματα (στο κέντρο) πατάνε έναν υπερόπτη υπό τις διαταγές του δαίμονα (αριστερά) - πηγή

Μπορεί σήμερα να μην φαίνεται και τόσο τρομακτική, αλλά το 1896, το Le Manoir du Diable είχε τα πιο εξελιγμένα εφέ της εποχής του.

 Γυρίστηκε από τον διάσημο Γάλλο κινηματογραφιστή Georges Méliès -μια από τις ταινίες του είναι το A Trip to the Moon- και η υπόθεση έχει να κάνει με μια νυχτερίδα που μεταμορφώνεται στον δαίμονα Μεφιστοφελή (στην τραγωδία Φάουστ του Γκαίτε είναι ο διάβολος στον οποίο ο Δρ Φάουστ παραχωρεί τη ψυχή του σε αντάλλαγμα της βοήθειας του προκειμένου να ξαναβρεί τη νεότητά του. Η καταγωγή του ονόματος παραμένει αμφίβολη. Το όνομα παράγεται από την εβραϊκή λέξη "Μεφίζ" (=καταγραφέας) + "τοφέλ" (=ψεύτης). Η ετυμολογία αυτή ενισχύεται και εκ του ότι όλα σχεδόν τα ονόματα των δαιμόνων στα βιβλία Μαγείας του 16ου αιώνα είναι εβραϊκής καταγωγής).

Το soundtrack ακούγεται σαν ένα παράξενο μικρό νανούρισμα, απομακρύνοντας κάπως τη φρίκη της ταινίας. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τα εφέ του 19ου αιώνα, μερικά από τα πρώτα που εμφανίστηκαν σε ταινία. Οι άνθρωποι εμφανίζονται και εξαφανίζονται μέσα σε σύννεφα καπνού και οι νυχτερίδες ξαφνικά λαμβάνουν ανθρώπινες μορφές. Στην λιγότερη τρομακτική πλευρά της ταινίας, οι άνδρες έχουν αστεία καπέλα και ο δαίμονας χτυπάει τους ανθρώπους στα οπίσθια.


πηγή

25 μηνύματα, που δεν έχουν αποκρυπτογραφηθεί


 25 μηνύματα, που δεν έχουν αποκρυπτογραφηθεί

Κώδικες, μηνύματα που δεν έχουν παραληφθεί και άλυτα μυστήρια. Μια λίστα για δυνατά μυαλά. Αν λύσετε κάποιο από αυτά, να ειδοποιήσετε τις αρχές

Σας παρουσιάζουμε τη λίστα με τα 25 από τα πιο αινιγματικά άλυτα μυστήρια και κώδικες όλου του κόσμου. Το μυστήριο συνεχίζεται μέχρι σήμερα και όσοι θεωρείτε ότι μπορείτε να βρείτε άκρη, παρακάτω μπορείτε να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας.


O αλγόριθμος κρυπτογράφησης Beale



Ο αλγόριθμος κρυπτογράφησης Beale περιλαμβάνει τρία κρυπτοκείμενα που υποτίθεται ότι αποκαλύπτουν την τοποθεσία ενός από τους μεγαλύτερους κρυμμένους θησαυρούς στην ιστορία των ΗΠΑ: χιλιάδες λίρες από χρυσό, ασήμι και κοσμήματα. Η ύπαρξη του θησαυρού αρχικά “εντοπίστηκε” από έναν μυστηριώδη άνδρα με το (γνωστό) όνομα Thomas Jefferson Beale, το 1818 στο Κολοράντο.


Το Χειρόγραφο Voynich


Το χειρόγραφο πήρε το όνομά του από τον πολωνικής καταγωγής Αμερικανό βιβλιοπώλη και παλαιοπώλη, Wilfrid M. Voynich, ο οποίος το απέκτησε το 1912. Το εν λόγω χειρόγραφο είναι ένα λεπτομερές βιβλίο 240 σελίδων, γραμμένο σε μια γλώσσα που παραμένει και σήμερα εντελώς άγνωστη. Οι σελίδες του είναι γεμάτες με πολύχρωμα σχέδια, παράξενα διαγράμματα, περίεργα γεγονότα και φυτά που δεν θυμίζουν κανένα γνωστό είδος, συμβάλλοντας έτσι στην ίντριγκα του εγγράφου και στη δυσκολία αποκρυπτογράφησης.


Τα κρυπτογραφημένα μηνύματα του Zodiac


Ο λόγος για μια σειρά τεσσάρων κρυπτογραφημένων μηνυμάτων που πιστεύεται ότι έχουν γραφτεί από τον διάσημο Zodiac Killer, έναν κατά συρροή δολοφόνο, ο οποίος τρομοκρατούσε τους κατοίκους του San Francisco Bay Area στα τέλη του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Οι επιστολές πιθανόν γράφτηκαν ως ένας τρόπος να κοροϊδέψει τους δημοσιογράφους και την αστυνομία. Μόνο ένα από τα μηνύματα έχει αποκρυπτογραφηθεί, ενώ τα υπόλοιπα τρία παραμένουν άλυτα.


Το κρυπτογραφημένο γλυπτό Kryptos (φωτογραφία στην αρχή)

To Kryptos είναι ένα μυστηριώδες κρυπτογραφημένο γλυπτό που σχεδιάστηκε από τον καλλιτέχνη Jim Sanborn και βρίσκεται ακριβώς έξω από την έδρα της CIA στο Λάνγκλεϊ της Βιρτζίνια. Πρόκειται για 865 συνολικά χαρακτήρες που δεν βγάζουν κανένα νόημα, που είναι γραμμένοι σε χαλκό πάχους 1,25 εκ.

Ο γλύπτης εμπνεύστηκε το έργο του από την ελληνική λέξη "κρυφός" και θεωρεί ότι είναι ένας στοχασμός στη φύση της μυστικότητας αφού το μήνυμά του είναι εξ ολοκλήρου κρυπτογραφημένο.


Το κρυπτογραφημένο μήνυμα του Edward Elgar


Το 1897, ο συνθέτης Edward Elgar έστειλε αυτό το κρυπτογραφημένο μήνυμα σε μια 23χρονη φίλη του, την Dora Penny


Βιβλίο για την κρυπτογραφία από τον Agapeyeff


Ο Alexander d'Agapeyeff έγραψε ένα βιβλίο για την κρυπτογραφία το 1939 συμπεριλαμβανομένης μιας που δημιούργησε ο ίδιος


Γραμμική Α


Γραμμική Α: Το 1990, ένας αριθμός πήλινων σπασμένων δοχείων βρέθηκαν στη Κρήτη και χρονολογούνται από το 1800 π.Χ. Περιέχει δυο γραφές, την Γραμμική Α και Β. Μόνο η Β έχει αποκρυπτογραφηθεί


Ο δίσκος της Φαιστού


Το μυστήριο του δίσκου της Φαιστού είναι μια ιστορία από τα μέρη μας. Ανακαλύφθηκε από τον ιταλό αρχαιολόγο Luigi Pernier το 1908 στο μινωικό ανάκτορο της Φαιστού. Ο δίσκος είναι κατασκευασμένος από ψημένο πηλό και περιέχει μυστηριώδη σύμβολα που ενδέχεται να αντιπροσωπεύουν μια άγνωστη μορφή ιερογλυφικών. Πιστεύεται ότι έχει σχεδιαστεί κάποια στιγμή κατά τη δεύτερη χιλιετία π.Χ.


Κρυπτογραφία σε ράβδους χρυσού


Επτά ράβδοι χρυσού που βρέθηκαν στη Σαγκάη. Περιέχουν εικόνες, γράμματα και λατινικά γράμματα


Κρυπτογραφήματα από τον πολιτισμό της κοιλάδας του Ινδού


Ο πολιτισμός της κοιλάδας του Ινδού υπήρχε μεταξύ 2600-1800 π.Χ.. 'Άφησαν πίσω τους χιλιάδες αντικείμενα χαραγμένα


Οι κώδικες Feynman
Το 1987, ο RIchard Feynman έδωσε τρεις κώδικες σε έναν συνάδελφο. Από τότε μόνο ένας έχει λυθεί.

Ήταν ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς φυσικούς, ο οποίος τιμήθηκε και με το Βραβείο Νόμπελ Φυσικής για την δουλειά του στην Κβαντική Μηχανική, ειδικά για τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Κβαντικής ηλεκτροδυναμικής.


Γερμανικός μηχανισμός κρυπτογράφησης του Β 'Παγκόσμιου Πόλεμου
Μηχανισμός κρυπτογράφησης που χρησιμοποιήθηκε από τη Γερμανία στο Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. Είχε ως αποτέλεσμα ορισμένα από τα μηνύματα να μην αποκρυπτογραφηθούν.

Μήνυμα σε περιστέρι
Μήνυμα που βρέθηκε στο δεμένο στο πόδι ενός περιστεριού που ποτέ δεν κατάφεραν να το αποκρυπτογραφήσουν

Το Rongorongo
Το 1868, οι Ευρωπαίοι βρήκαν ξύλινα γλυπτά θρησκευτικών χειροποίητων αντικειμένων και επιπλέον αρκετών επιγραφών γνωστών ως Rongo - Rongo, οι οποίες αποτελούσαν ένα αρχείο της χαμένης γλώσσας του Rapa Nui

Το Rongorongo είναι ένα σύστημα μυστηριωδών ιερογλυφικών που ανακαλύφθηκε γραμμένο σε διάφορα αντικείμενα στα Νησία του Πάσχα. Πολλοί πιστεύουν ότι αντιπροσωπεύουν ένα χαμένο σύστημα γραφής ή μία πρώτη γραφή και θα μπορούσε να είναι ένας από τις μόλις 3 ή 4 ανεξάρτητες εφευρέσεις της γραφής στην ιστορία της ανθρωπότητας.


Vinca


Μια συλλογή από σύμβολα που βρέθηκαν σε χειροποίητα αντικείμενα που χρονολογούνται από το 6.000 έως το 4.500 π.Χ. Δεν είναι γνωστό αν αυτά τα σύμβολα είναι ένα σύστημα γραφής.


Επιγραφή Proto-Elamite


Επιγραφή που βρέθηκε στο νοτιοδυτικό Ιράν και χρονολογείται από το 2900 π.Χ


Κώδικας Rohonc


Επιγραφή που βρέθηκε στην Ουγγαρία γραμμένη σε άγνωστη γλώσσα


Το μυστήριο του Taman Shud

Ένα πτώμα ξεβράστηκε στις ακτές του Somerton στην περιοχή Αδελαΐδα, το 1948 μαζί με κάτι χαρτάκια. Το θύμα δεν αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας, δεν έφερε κανένα τραύμα και δεν βρέθηκε δηλητήριο στον οργανισμό του. Κανείς δεν γνωρίζει πώς πέθανε. Το μόνο στοιχείο που βρέθηκε πάνω του ήταν ένα σημείωμα με τις λέξεις "Tamam Shud", (τετέλεσται). Η φράση ήταν απόσπασμα από ένα βιβλίο με ποιήματα του Ομάρ Καγιάμ, το οποίο βρέθηκε κοντά στο πτώμα. Μέσα στο βιβλίο οι αρχές βρήκαν ένα κωδικοποιημένο μήνυμα που ακόμα δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί και η υπόθεση παραμένει άλυτη.


Το μυστήριο McCormick


Το 1999, το πτώμα του Ricky McCormick βρέθηκε στο ανατολικό Μιζούρι. Στις τσέπες του είχε δυο αλγόριθμους κρυπτογραφημένους. Το FBI έχει ζητήσει τη βοήθεια του κοινού


Chaocipher


Το κείμενο ήταν στην αυτοβιογραφία του συγγραφέα JF κ. Byrne.


Επιγραφή στο Staffordshire


Εκ πρώτης όψεως, αυτό το μνημείο από τον 18ο αιώνα στο Staffordshire της Αγγλίας, δεν έχει κάτι το παράξενο. Όμως, με μια πιο προσεκτική ματιά, ο παρατηρητής θα δει μία μυστηριώδη επιγραφή: DOUOSVAVVM. Εδώ και 250 χρόνια, κανείς δεν έχει καταφέρει να εξηγήσει τι σημαίνουν αυτά τα γράμματα.

Κώδικας Navajo
Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου οι σύμμαχοι χρησιμοποιούσαν τη γραφή των Ινδών Navajo.


Blitz


Ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου σε ένα βομβαρδισμένο κελάρι στο Ανατολικό Λονδίνο. Απεικονίζουν 50 καλλιγραφικά σύμβολα ... πιθανώς του 18ου αιώνα.


Η κρυπτογράφηση Vigenere


Η κρυπτογράφηση Vigenere είναι μια μέθοδος κρυπτογράφησης με την μορφή της πολυαλφαβητικής υποκατάστασης και έχει εφευρεθεί εκ νέου πολλές φορές. Η μέθοδος περιγράφηκε αρχικά το 1553 από τον Giovan Battista Bellaso.

Η κρυπτογράφηση αυτή είναι γνωστή γιατί, ενώ είναι εύκολο να τη κατανοήσουν και να την εφαρμόσουν, φαίνεται συχνά στους αρχάριους να είναι ακατόρθωτο να την αποκρυπτογραφήσουν.

Για την κρυπτογράφηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένας πίνακας γνωστός ως τετράγωνο ή πίνακας Vigenere.


Κρυπτογραφημένα μηνύματα του Sir Francis Bacon


Λογοτεχνικό έργο του Sir Francis Bacon με κρυπτογραφημένα μηνύματα. Υπήρξε εικασίες ότι ήταν ο υπεύθυνος για τα έργα του Σαίξπηρ

πηγή
 
Back To Top
Copyright © 2015 Τυραννόσαυρος. ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | Sitemap | Designed By Lady Temptress